گالری تصاویر آرشیو بانک صوت کتابخانه ارتباط با ما صفحه اصلی
 
بانک صوت > سخنراني های حضرت آیت الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی > شرح حديث شریف عنوان بصري > جلسه یکصد و پنجاه و هفتم شرح حدیث عنوان بصری
  تعداد نمایش در صفحه: ترتیب نمایش:


چکیده:
موضوع: عملکرد ائمه اطهارعلیهم السلام و اولیای الهی بر اساس صداقت و اخلاص می باشد. 1 تنها راه عبور انسان از نفس خود و كشف نقاط ضعف ، ارتباط با شخصي است كه إشراف كامل به تمامي نفوس داشته باشد. 2 علامه طهراني رضوان الله عليه مي فرمودند: هيچ راهي براي ما وجود ندارد جز اينكه بين خود و خدا صادق باشيم و همين صداقت را هم با مردم ادامه دهيم. 3 مرام مؤمن در پيشگاه الهي بايد مرام صدق باشد. 4 شيعه أميرالمومنين علیه السلام كسي است كه با تمامي افراد چه كافر و مسلمان صادق باشد. 5 گريه كردن معاويه و تصديق او برعلو صفات وخصائص أمير المومنين عليه السلام 6 در جنگ صفين فقط صداقت و خلوص أمير المومنين علیه السلام خودنمايي مي كند. 7 نكات ظريف ،دقيق و عبرت آموز جنگ صفين 8 هدف به هيچ وجه وسيله را توجيه نمي كند. 9 أمير المومنين علیه السلام در جنگ صفين مي فرمايد: ايجاد حكومت اسلامي در شام و اقامۀ عدل الهي ارزش يك عمل خلاف(بستن نهر بر شاميان) را ندارد. 10 تأكيد علامه طهراني به رفقاي خود نسبت به اطلاع بر تاريخ ائمه اطهارعلیهم السلام 11 وقتي نفس انسان محكم بشود ،ديگر متشابهات و افكار شيطاني بر نفس او خطور نمي كند و اين همان مقام مخلصين است. 12 تاكيد حضرت علامه طهراني بر خواندن روايت شريف عنوان بصري و تفكر در فقرات آن 13 تاكيد بزرگان بر تلاوت قرآن از روي قرآن بواسطه اثرات خاصي است كه در الفاظ آنها موجود ميباشد. 14 تفسير فقرۀ أما اللواتي في الرياضة : فإياك أن تاكل ما لا تشتهيه از روايت عنوان بصري 15 تفسير آيۀ : يا بَني‏ آدَمَ خُذُوا زينَتَكُمْ عِنْدَ كُلِّ مَسْجِدٍ وَ كُلُوا وَ اشْرَبُوا وَ لا تُسْرِفُوا إِنَّهُ لا يُحِبُّ الْمُسْرِفين‏ 16 فلسفه و علت خلق مأكولات و مشروبات ، به كمال رسيدن انسان است. 17 مرحوم آقاي حداد مي فرمودند: غذا را به اندازه اي بخوريد كه شما آن را خورده باشيد نه اينكه آنقدر بخوريد كه غذا شما را خورده باشد 18 نقل حكايتي مُعجب از حضرت علامه طهراني پيرامون احترام به حقوق افراد 19 انسان با تدبّر در ممشي و سيرۀ علماء و بزرگان طريق ، فرق بين علماي الهي و علماي ظاهري رامتوجه مي شود 20 مقصود و منظور از كتاب در آيۀ فَأَمَّا مَنْ أُوتِيَ كِتابَهُ بِيَمينِه‏

جلسه یکصد و پنجاه و هفتم شرح حدیث عنوان بصری
20 رجب 1429 ه.ق

   

کلیه حقوق در انحصارپرتال متقین میباشد. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است

© 2008 All rights Reserved. www.Motaghin.com


Links | Login | SiteMap | ContactUs | Home
عربی فارسی انگلیسی